Khamis, 4 Mac 2010

BUKU MUKA a.k.a FACEBOOK

Salam.... =)

Dah lama rasanya xkujengah blog ku ini..dh lma kubiarkan terabai..jari jemari ini pun dh lma xmenaip n3 baru..skrg rsa janggal lak..huhu..n3 bru aku nih nk berbicara sket psl 'muka buku' atau 'facebook'..tp sng org pggl 'fb' jer..tp 'bm' org xpggl lak..xmartabatkan BM tul la org2 skrg nih..t'msuk r aku..huhukks..

OK..psl fb nih kn dh jd cm fenomena kalangan muda mudi xkira peringkat sekolah hatta org dewasa sekalipun..Kerajaan pun dh wat fb 1 Malaysia..huhu..mcm2 institusi pun dh ada fb skg..skola aku pnya pun dh ada..semua org mula giat layan fb skg nih..aku pun xterkecuali la..sign up fb nih pun thn lps xigt bulan bla ntah..lma2 jd kegilaan,ketagihan dan kelekaan..

Fb nih jd kegilaan ramai bkn apa,sbb ia b'beza dgn profil len spt friendster,myspace,tagged,Hi 5(profil2 lain yg aku ada akaun jgk). Setiap status,komen kt wall,foto komen berlaku secara 'live'..p'guna akn m'jadi khusyuk dan leka apabila ada rakan2 lain yg m'bls komennya secara pantas dlm msa yg sma..jd komen2 ini akan b'larutan dan meleret..bila kuar kt home kira feymes sket la org 2..kot la..hikhik..

Apa2 pun, diharapkan aku xterlalu ketagih sgt la dgn fb nih w'pun turut t'ikut2 dgn fenomenanya..setiap ari time free xda kja mst nk bka fb punya la..huhu..2 pun nasib baik la lum men game farmville n cafe 2 lg..sengaja xnk main..mls..huhukk..aku cuma b'harap dgn adanya fb yg m'jd pilihan ramai nih dpt la aku menemui kembali rakan2 skola n cikgu2 yg dh lma lost contact...biar jauh d mata tp dkt d laptop kesayanganku..hikhik...

Akhir kata, semoga sume p'guna fb dpt m'gunakan kemudahan t'sebut dgn sebaiknya dan jgn mudah pcaya dgn indvidu2 yg xdikenali..jgn lupa add aku..di fb..search: Yuha Syuhada..hehe..pomot sket..=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan