Ahad, 25 April 2010

~Misteri Kerajaan Hati~

Salam....

Dh lma aku xpos en3 t'bru...rsa xde pape yg mnarik pun utk aku cterkan..lgpun skg final exam aku xabes lg..last paper 4hb nnt..tp aku tetap aku..mls gler r nk stdy..suma last mnit persediaan aku wat..hakhak..arap2 xhancur lebur la pointer aku sem nih..hukhuk..yg plg aku rsau skali 1 paper 2 yg lec dia sejibik cm mka azlee senario..hikhik..dak2 klas aku byk pggl dia Dr.Azlee..hiks..suara mmg nk seakan-akan sma..bhsa bdn pun krg lbey r..hiks..sorry dr..tp mmg tensen thp gorila la jwb paper 2..bca bku dari kulit ke kulit..last2 ape yg kuar lgsg xleh nk jwb..cm xpernah stdy pun sblum 2..dh xde tips..sume dak2 klas aku termenung je sepanjg m'jawab paper 2..dok m'cri2 akal nk tembak jerr..hiks..xpe la.arap2 la dia turunkan gred kalo rmai sgt bdk jwb cm hampeh..huhukss...

Kenapa en3 nih bertajuk "misteri kerajaan hati"..misteri r sgttt kn..apsal xbuh "misteri kerajaan Malaysia" kew? hiks..sbbnya hati kta mmg sntiasa msteri..ada byk yg d luar jangkauan kta...
rasa hati kta sntiasa berubah-ubah...sekejap suka sekejap duka,sekali benci di lain rindu..kelmarin duka esok lusa mgkin kan bahagia..btul x??

Kdg kala aku rsa lonely,sepi,xberdaya..aku rsa org2 yg aku syg akan meninggalkan aku..rakan2.keluarga..tinggal aku sendiri.sendiri dlm sepi..kdg2 aku sering berhadapan dgn jln buntu,seolah-olah dunia akan kiamat.aku rsa dihimpit ke dinding hingga tiada ruang utk bernafas. Tapi bila aku renungkan sejenak,hidup nih xakan berakhir sehingga ajal dtg menjemput..selagi nyawa belum smp ke tenggorokan..jika dilihat ke setiap arah --> utara,selatan,timur,barat masih byk inci ruang yg blum diterokai..dan seringkali penghujung jalan yg dianggap penamat,sebenarnya membawa ke denai bru yg lebih luas saujana mata memandang..aku harus bangkit..aku harus menjadi lebih berani melawan arus kehidupan..aku harus..harus..mesti..perlu..Ya Allah,berilah aku kekuatan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan